Érted, ZeneIpariKommunikációs akármi. ZIPKOMM, valamelyik sziporka még azt is hozzátette, hogy tömörített tudás, érted, zip - komm, tömörített...
Volt szerencsénk promó cd-t adni annak három embernek, aki kb. itthon ilyesmivel komolyabb szinten foglalkozik az ún. undergroundban, ezt a szót majd még definiáljuk később, kedvesen elfogadták a víájpíban mekbukozás és a repi párizsis zsömle fogyasztása közben, persze hozzátéve, hogy ne reméljünk semmit. Ki itt belépsz, meg aki dudás akar lenni, van valami ősi párhuzam a zenészség meg a pokol között.
Kerekasztal-beszélgetés, Hegyi magyarázza a bizonyítványt, hogy miért kell a Neo-n egész nap ősrégi Geszti számokat meg ilyesmiket játszani, nem, nem a jogdíjak meg az Artisjus miatt, hanem mert különben elkapcsolnak a hallgatók, és kevesebb lesz a bevétel, és őt kirúgják. Hát ez a legrosszabb komcsi szöveg, ez a mert akkor kirúgnak, hát rúgjanak is ki, húzzál vissza az Emilrulezbe, azt még szerettem egyetemista koromban.
Sunyít, lapít az egész banda, a mikrofon mellé beszélnek, hangosan magyaráznak valamit, de a hallgatóság még rosszabb, jogos az első blikkre tett megállapítás: Hát itt se sok potenciális világsztárt látok..
Debrecenből jön a kérdés, hogy mi van a metál zenekarokkal, miért nincs metál a rádióban, hogy ha metált kérek a kívánságműsorban, akkor miért nem játsszák le?
Hát azért, mert a metált megszüntették, csak neked még nem szóltak róla. Miért nincs több metál, hát itt is megáll az eszem (metál az ész!), miért nincs több öt utca, meg proli-hiphop? Ez kellene a népnek.
Haldoklik, szenved ez az egész társaság, tilosrádiótól a zenekarokon át a médiáig, nem is igazán élvezik az egészet, csak nyafognak, le kéne egy ködös februári napon az egész bagázst cserélni a 'csába, nem venné észre senki, márminthogy, ezek nem hiányoznának senkinek.
Belehallgatunk a Pannkkk támogatott pécsi zenekarba, már majdnem jó, amit csinálnak, de valahogy mégsem. Valahol elvész az egész a komolyság, a paródia, az önparódia sokszögeiben - nehéz definiálni magad a színpadon. Főleg, ha úgy döntesz, hogy nem a zenére helyezed a hangsúlyt, merthogy a könnyűzenében nem az a lényeg, hanem a kontextus, egy kis kontextust kell gyártani, és megvenni/lenyúlni valami külföldön már sláger számot, hogy semmi kockázat ne legyen. Például a HelloTuriszt zenéje az egy az egyben egy toplistás szám volt valahol latin nyelvű vidéken, ha már EmilRulez.
De hiába a sok trükk, a végén mégiscsak egy rádiószerkesztő, meg hetihetes szereplő, meg reklámszakember leszel, és ezt a karriert nem irigylem, mert zenész az nem leszel. Csak majdnem.
2010. február 7., vasárnap
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Öt utca, az én vagyok :)
VálaszTörléshttp://www.youtube.com/watch?v=Od0Ap5e5O1w&feature=related
VálaszTörlésEz akkor ott felétek van valahol a vasútnál? Esetleg a srácokat is vágod? :)
Hát, ez a színvonal sejthető volt... :-)
VálaszTörlés